Złe nawyki: 5 częstych urodowych błędów

złe nawyki urodowe błędy w pielęgnacji ciało skóra twarz dieta uroda

Wydaje ci się, że dla twojej skóry robisz wszystko – w końcu na łazienkowej półce dumnie prężą się kosmetyki, a ty często poszukujesz w internecie urodowych nowinek. Mimo to twoja cera wygląda na poszarzałą i przemęczoną. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, co robimy źle, dlatego rozkładamy dzisiaj złe nawyki na czynniki pierwsze, by łatwiej było je wyeliminować :)

Złe nawyki, czyli top 5 urodowych błędów

1. Pielęgnacja pielęgnacją, a ty unikasz ruchu… Jeśli to zdanie brzmi, jakby opisywało ciebie, pierwszy winowajca jest zdemaskowany. Regularny wysiłek fizyczny działa korzystnie nie tylko na figurę, ale także na urodę. Jeśli twój karnet na siłownię leży w kącie kurząc się, a buty do biegania dawno utkwiły na dnie szafy – zmień to czym prędzej – jeśli wyrobisz w sobie latem miłość do ruchu, zimą będzie łatwiej – ruch to przede wszystkim endorfiny i poprawa krążenia, które w parze sprawiają, że skóra wygląda młodziej!

2. „Jeszcze godzinka…”, czyli przed monitorem do białego rana. Jesteśmy mistrzyniami odkładania, a sen spychamy na dalszy plan i to bardzo niedobrze. Jeśli spędzasz długie godziny przed monitorem albo telewizorem, a spać idziesz dopiero nad ranem, kiedy oczy same się zamykają, nie dziw się, że twoja skóra jest poszarzała, zaczyna się marszczyć i jej kolor jest nierówny. Marsz do łóżka – a jeśli nie potrafisz, zainstaluj sobie aplikację, która przypomni ci, kiedy jest pora na udanie się do łóżka, by przespać przynajmniej przepisowe 8 godzin.

3. „Przecież nie ma słońca”… Złe nawyki to przede wszystkim zaniedbania, takie jak zapominanie o ochronie przeciwsłonecznej, a od tego niedaleka droga do uszkodzenia DNA skóry, osłabienia włókien kolagenowych i elastynowych – a prościej – zmarszczek i przebarwień. Niech krem ochronny stanie się nawykiem!

4. Jesz w biegu, tkwisz w dietetycznej pułapce. Dziewczyny w pracy ciągle powtarzają, że się odchudzają, do tego wszystkie jecie w biegu. Nietrudno zorientować się, że czegoś w twojej diecie brakuje i to najczęściej – niestety – są dobre tłuszcze. Wydaje ci się, że beztłuszczowa dieta jest dobra dla urody? Ważne, by jeść wartościowo – pomyśl o rybach morskich, orzechach, awokado, zanim sięgniesz po jogurt w wersji light.

5. Sucho, sucho, Sahara. W pielęgnacji koncentrujesz się najczęściej na walce ze starzeniem i niedoskonałościami, zapominając, że najważniejsze jest utrzymanie naturalnego nawilżenia. Czas przyjrzeć się kremowi, którego używasz – warto by zawierał witaminy, kwas hialuronowy i substancje odżywcze – regularna aplikacja kosmetyku wspierającego naturalne funkcjonowanie skóry może zdziałać cuda!