Stres. Jak wpływa na urodę i jak sobie pomóc?

Surprised redhead women woth alarm clock on blue background.

Stres zaliczany jest do najsilniejszych czynników szkodliwych dla zdrowia w dzisiejszych czasach. Choć bezpośrednio nie wpływa na rozwój konkretnych problemów, wyraźnie leży u podstaw wielu schorzeń i kłopotów ze zdrowiem, co jest odzwierciedlone również w naszym wyglądzie. Jak radzić sobie z widocznymi oznakami stresu? Zobaczcie!

Stres – cichy wróg skóry

Kiedy żyjesz w stresie, twoje ciało nie radzi sobie z nadprodukcją hormonów (na przykład kortyzolu) a mechanizmy w organizmie skupiają się przede wszystkim na walce z potencjalnym zagrożeniem, nie utrzymaniu skóry w dobrej kondycji. Spada poziom naturalnie obecnych w skórze przeciwciał i zaczyna się raj dla bakterii – te wnikają w głębsze warstwy skóry i właśnie w ten sposób powstają stany zapalne i wypryski, które nasilają się w sytuacjach w których jesteś silnie zdenerwowana. W silnym stresie, kiedy wydzielana jest adrenalina, zdecydowanie więcej się pocimy, a to z kolei prowadzi do zaburzonego pH – starzejemy się szybciej (skóra wolniej się regeneruje, szybciej odwadnia) i tracimy naturalny blask. Podobny efekt wywiera na skórze nadprodukcja glukozy, która w chwilach stresu jest uwalniana do krwi w większych ilościach. Do tego dochodzą cienie i worki pod oczami, opuchlizna (również spowodowana wahaniami hormonalnymi) i nasilone reakcje alergiczne (bo w końcu organizm skupia się na walce ze stresem…). Brzmi strasznie, prawda?

Ale co właściwie mogę zrobić?

1. Przede wszystkim pamiętaj o opanowaniu! Kilka głębokich wdechów w chwili wzmożonych nerwów i myślowa ucieczka w przyjemniejsze sytuacje naprawdę może pomóc. Organizm dotleni się, poprawi się krążenie a ty zaczniesz myśleć trzeźwo.

2. Pij dużo wody i nawilżaj cerę! Jasne jest, że stresowych sytuacji nie damy rady uniknąć całkowicie, a nerwy dotykają nas codziennie. Aby wyjść na przeciw naszemu ciału, musimy mu pomóc – pamiętaj o piciu dużej ilości płynów i używaniu kosmetyków nawilżających – maseczka nawilżająca albo regularne stosowanie olejków naprawdę może pomóc.

3. Znajdź czas dla siebie! Po stresowych chwilach należy ci się moment oddechu – zrób wtedy coś dla swojego ciała. Pomyśl, czego brakuje twojej skórze i wybierz się do gabinetu kosmetycznego albo SPA. Jeśli nie masz ochoty poświęć jedno popołudnie urodzie, a nie pożałujesz – kąpiel z dodatkiem aromatycznych olejków, peeling i maseczka, wolna od stresu głowa – to ci się należy!

4. Nie rezygnuj ze snu i dbaj o dietę! Wydawać by się mogło, że długi okres stresu możemy zrekompensować skórze kilkakrotnie sięgając po regenerujące kosmetyki – nic bardziej mylnego! Tu liczy się działanie długofalowe – odwodnienie, cienie pod oczami i wypryski zwalczysz przede wszystkim dbając o ciało od środka!

stres

1. Nivea Aqua Sensation – krem do cery normalnej i mieszanej przeciw oznakom zmęczenia

2. Yves Rocher Elixir 79 – roll-on pod oczy przeciwko oznakom zmęczenia

3. Ziaja – maseczka antystresowa z glinką żółtą