Przesuszony skalp – częsty zimowy problem

skalp włosy przesuszony skalp skóra głowy przesuszenie pielęgnacja włosów nawilżanie włosy

Chłodne dni potrafią być dla skóry głowy szczególnie trudna – zwłaszcza ze względu na częstotliwość przebywania w ogrzewanych pomieszczeniach i czapki, które regularnie nosimy. W pomieszczeniach powietrze jest bardzo suche, to rezultat niewystarczającego nawilżania powietrza, a to skutkuje swędzeniem i łuszczeniem. Skalp jest podrażniony i pojawia się na nim coś, co bardzo przypomina łuskę łupieżu. Mylnie interpretujemy objawy i zaczynamy korzystać z silnie działających kosmetyków przeciwłupieżowych, pogarszając problem. Co robić, by załagodzić objawy?

Skalp w dobrej kondycji: działaj sposobem!

Klasyczny łupież to problem zdecydowanie mniejszej ilości osób, niż nam się wydaje. W przypadku przesuszenia powinnyśmy postępować inaczej i zacząć od próby nawilżenia skalpu. Zamień szampon na delikatniejszy, zastosuj wcierki z olejków i wyciśniętych kapsułek z witaminą E i odstaw nadmiar kosmetyków do stylizacji. Jeśli to nie pomoże i skalp nadal się łuszczy, dobrym pomysłem jest wizyta u dermatologa, który precyzyjnie określi typ problemu.

Przesuszenie skóry głowy: co jeszcze można zrobić?

Odstaw suszarkę – może pogarszać problem. Kiedy musisz wysuszyć włosy, na przykład tuż przed wyjściem, nie rób tego za pomocą gorącego strumienia powietrza. Zrezygnuj też na jakiś czas z farbowania włosów i dużej ilości produktów do stylizacji – skalp „odetchnie” i problem zniknie szybciej niż myślisz!

Jakie kosmetyki są najskuteczniejsze?

Jeśli zdecydujesz się na kosmetyki na bazie olejków lub czyste olejki, śmiało możesz sięgać po olej kokosowy i jojoba, które mają właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Do twojego ulubionego olejku możesz też, z tego samego względu, dodać kilka kropli olejku z drzewa herbacianego, który gwarantuje dodatkowe ukojenie i działanie przeciwbakteryjne. Nie rozstawaj się z kosmetykami przeznaczonymi dla suchej i wrażliwej skóry głowy, unikaj stresu i wprowadź do diety produkty oleiste, które nawilżą ciało od środka – orzechy i pestki, ryby morskie oraz pamiętaj o tym, że powinnaś pić dużo płynów!