Z masażem ci do twarzy, czyli jak odświeżyć zmęczoną twarz i zachować młody wygląd na lata

Masaż twarzy sposób na zmęczoną skórę zmarszczki

Chodzisz na fitness, wyciskasz siódme poty na siłowni albo biegasz regularnie w parku. Masujesz ciało szczotką i kremami antycellulitowymi. Jeśli robisz to regularnie z pewnością zauważasz efekty – jędrną skórę ze zmniejszającym się cellulitem. Skoro ćwiczenia mięśni i masaż dotleniają skórę, wyszczuplają odprowadzając wodę i limfę z ud czy pośladków, to czemu nie robić tego samego z twarzą?

Nasze mięśnie nie kończą się na ramionach czy szyi. To one nadają kształt naszej twarzy a dodatkowo woda i zastana w naczyniach limfa może powodować opuchnięcia, szczególnie widoczne pod cienką skórą oczu jako znienawidzone „worki”. Jest na to jednak wspaniały sposób, do którego zachęcamy tak samo gorąco jak do prowadzenia aktywnego trybu życia – masaż i ćwiczenia mięśni twarzy.

Azjatycki know-how sprzedany Europejkom?

Azjatycki masaż może być znakomitą inspiracją, jednak należy zwrócić uwagę na różnice w anatomii twarzy europejskiej i azjatyckiej. Azjaci mają dużo większą procentową zawartość tłuszczu pod skórą twarzy – ewolucyjnie miało to być przystosowanie do życia w zimnym klimacie i naturalna bariera przed mrozem. Jest to szczególnie widoczne pod łukiem brwiowym, co daje efekt tzw. skośnych oczu. Tłuszcz jest też naturalnym wypełniaczem zmarszczek i właśnie ta cecha decyduje o młodym wyglądzie nawet 40-sto czy 50-cio letnich Azjatek. Przez skłonność do opuchnięć i większą ilość tłuszczu mogą sobie pozwolić na mocniejszy ucisk i większe rozciąganie podczas masażu niż my, ponieważ muszą odprowadzać większą ilość płynu spod skóry a poduszeczki tłuszczu nie pozwolą na silną utratę jędrności. Należy uważać i traktować naszą skórę delikatnie, bo efekt może być odwrotny od zamierzonego.

Co daje ci masaż twarzy i ćwiczenia?
  • usunięcie lub zmniejszenie opuchnięć dzięki odprowadzeniu nadmiaru wody i limfy
  • zwiększenie ukrwienia i dotlenienie komórek
  • przywrócenie zdrowego kolorytu skóry
  • większe wchłonięcie składników z krem lub olejeku
  • zmniejszenie istniejących zmarszczek i zapobieganie powstawaniu nowych
  • zwiększenie jędrności i gęstości skóry
  • usunięcie oznak zmęczenia
  • pobudzenie skóry do produkcji kolagenu i elastyny
  • rozluźnienie spiętych mięśni twarzy
Reguły gry

Co jest kluczem do sukcesu? Jak to zwykle bywa, oczywiście REGULARNOŚĆ. Masaż i ćwiczenia mięśni twarzy można rozpocząć w każdym momencie życia, jednak im wcześniej tym lepiej. Masaż najlepiej wykonywać codziennie, zawsze po nałożeniu kremu i odrobiny olejku dla lepszego poślizgu. Na co dzień, z powodu braku czasu, poświeć masażowi minutę lub dwie a trzy razy w tygodniu, oglądając na przykład telewizję lub czytając książkę, zafunduj sobie dziesięciominutowy, domowy seans masażu jak w gabinecie kosmetycznym.

Rano czy wieczorem?

Dogłębny masaż polecamy wykonywać wieczorem, przed snem, dzięki czemu skóra w nocy będzie lepiej oddychać, a wzmocnienie ukrwienia pozwoli na wchłonięcie większej ilości odżywczych substancji z twojego ulubionego kremu. Dodatkowo ty sama zrelaksujesz się, co pozwoli ci szybciej zasnąć.

Jeśli masz skłonności do budzenia się z dużymi opuchnięciami pod oczami, brodą i na policzkach, wykonuj długi masaż rano, żeby pozbyć się nadmiaru wody i limfy.

Czy na pewno dla każdego?

Niestety nie do końca. Osoby ze skłonnością do wyprysków, zaskórników a szczególnie osoby posiadające duże, zaognione skupiska ropiejących krostek nie mogą wykonywać masażu twarzy. Pomimo masowania oczyszczonej twarzy równie czystymi dłońmi może dojść do roznoszenia bakterii z wyprysków. Opryszczka także jest przeciwwskazaniem ze względu na możliwość jej rozniesienia na inne części twarzy. Odpuść sobie masaż przy przeziębieniu, kiedy to często węzły chłonne, które odprowadzają limfę, ulegają stanom zapalnym i powiększają swoją objętość.

Gdzie szukać inspiracji?

Polecamy przejrzeć tutoriale na You Tube, a jeśli jesteście zainteresowane zgłębieniem tematu warto zainwestować w książkę. Poniżej znajdziecie filmiki, które nas zainspirowały i zachęciły do ćwiczeń i masaży w wolnych chwilach, na przykład siedząc przed komputerem.

My już rozpoczęłyśmy żmudną walkę o piękną, promienną skórę bez zmarszczek :) A wy? Podejmujecie wyzwanie?

Mocny masaż japoński Tanaka można dostosować do potrzeb naszej delikatniejszej skóry.

Masaż okolic oczu drenujący układ limfatyczny.

Niesamowity, widoczny natychmiastowo efekt liftingu! Jednak Europejki powinny uważać z takim rozciąganiem skóry.