Marka w kosmetykach – czy ma znaczenie?

wybor kosmetykow marka


Czy zastanawiacie się kiedyś nad tym, w jaki sposób wybieracie kosmetyki? Jak to się dzieje, że w koszyku/siatce/torebce znajduje się opakowanie z taką a nie inną nazwą? Większość z nas powie – oczywiście. Stosuję od wielu lat, poleciła mi to kiedyś przyjaciółka i od tej pory stosuję. To jedna z oficjalnych wersji. Czy zdajemy sobie jednak sprawę z tego, czym jest dla nas marka w kosmetykach? I dlaczego za podobny jak u konkurencji krem jesteśmy w stanie zapłacić więcej? Pojechać po niego dalej? Albo polecić znajomej?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy odnieść się do podstaw marketingu i podstawowych funkcji, jakie pełni marka. Można więc powiedzieć, że marka, również w kosmetykach, pozwala nam odróżnić jedne produkty od innych. Pozwala nam również identyfikować się z nimi – lubię kosmetyki takiej a takiej firmy, gdyż pasują do mnie, podobają mi się, lubię fakturę opakowania… takich elementów, których na co dzień nawet sobie nie uświadamiamy, może być znacznie więcej. Są jednak funkcje marki, które są szczególnie istotne, kiedy mówimy o kosmetykach, a więc czymś, czemu zawierzam swój wygląd, zdrowie skóry, dobre samopoczucie.

Tym czymś jest gwarancja i zachowanie jakości produktów, których twórcy zwykle od wielu lat dbają o to, aby każdy, kto sięgnie po ich produkty, był z nich zadowolony. Dzięki temu, kupując nowy krem danej firmy, nie musimy obawiać się, że był testowany na zwierzętach albo zawiera składniki, które mogą być wątpliwej jakości. Mało tego – wiele firm bardzo poważnie podchodzi do swojej misji, a więc zbioru zasad, które przyświecają wszystkiemu, co taka firma oferuje i czym się kieruje. I mimo że te zasady wyglądają czasem bardzo górnolotnie, np. mówią o poprawie jakości życia klientów albo inspirowaniu ciała i ducha,  powinny być później przełożone na to, czego codziennie używamy i nosimy w naszej kosmetyczce.

Jeśli więc po raz kolejny spojrzycie na półkę w drogerii, sięgając po ten sprawdzony, zawsze taki sam produkt, zastanówcie się nad tym, co marka, którą stosujecie, do Was mówi. I pomyślcie, ile musiała zrobić przez wszystkie lata swojego istnienia, aby zasłużyć na to, że wybieracie właśnie ją. Pamiętajcie bowiem, że dla producenta Wasz wybór to nie tylko możliwość zarobienia przez firmę pieniędzy. To również nagroda dla tych wszystkich, którzy na co dzień starają się, aby marka i wszystko, co reprezentuje, znalazła Wasze uznanie.