Jak przygotować stopy do lata? Gładkie i zadbane!

Jak przygotować stopy do lata stopy pielęgnacja nawilżanie uroda

Czas wyciągnąć z dna szafy lekkie, letnie buty :) Sezon na sandałki, klapki, japonki jest tuż-tuż, ale zanim zamienimy obuwie na letnie warto przyjrzeć się i poświęcić więcej uwagi stopom. Po długich miesiącach skazane na pełne buty i skarpety mogą wymagać szczególnej pielęgnacji. A jeśli chcemy, by były naszą prawdziwą wizytówką powinnyśmy zadbać o nie kompleksowo. Jak? To wcale nie jest trudne!

Jak przygotować stopy do lata: zacznij od… początku

Pierwszy krok do pięknych stóp to peeling. Czas spędzony w pełnych, ciepłych butach zdecydowanie sprzyja odgniotkom i zrogowaceniom, a skóra staje się szorstka i nierzadko nieestetycznie się łuszczy. Taki scrub możemy wykonać samodzielnie w domu, a kilka minut na domowe SPA sprawi, że stopy staną się zrelaksowane. Mechaniczny peeling najlepiej wykonywać raz w tygodniu, po uprzednim wymoczeniu stóp w ciepłej wodzie (możesz do niej dodać olejku lawendowego lub z drzewa herbacianego, będą pięknie pachnieć, a do tego zadziałają antybakteryjnie,co w przypadku stóp jest szczególnie ważne). Regularne złuszczanie to skuteczna profilaktyka zgrubień i odparzeń, a dla ciebie – doskonały relaks.

Krem do stóp to kosmetyk, o którym zdarza nam się zapominać najczęściej, a to zapominalstwo zrzucamy na karb wieczornego zmęczenia. Nie warto pomijać tego kroku w pielęgnacji, zwłaszcza, jeśli chcesz by skóra twoich stóp była miękka, gładka i miła w dotyku. Kiedy używasz natłuszczających i nawilżających kosmetyków regularnie, zapobiega to utracie elastyczności skóry i pękaniu. Możesz dobrać kosmetyk z dodatkowym efektem chłodzącym, który złagodzi całodzienne zmęczenie. Jeśli nie jest ci za gorąco, po aplikacji kremu nałóż na 30 min bawełniane skarpety (nie muszą być grube), kosmetyk lepiej się wchłonie.

Stopy idealne w lecie: nie martw się, działaj

Jeśli podczas chłodnych miesięcy zdążyły się na twoich stopach większe zrogowacenia, warto sięgnąć po tradycyjną tarkę lub pumeks, albo pilnik do stóp (używaj go na sucho). Dwa pierwsze akcesoria możesz stosować bezpośrednio po kąpieli lub moczeniu stóp, tak często jak tego potrzebujesz. Kiedy stopy są zmęczone, podaruj im odrobinę odpoczynku i zrób im odprężającą kąpiel. Wystarczy, że nalejesz ciepłej wody do miski (choćby wtedy, kiedy oglądasz film lub czytasz książkę), dodasz do niej soli lub olejku (wspomniana lawenda, drzewo herbaciane lub – na przykład – rozmaryn lub mięta pieprzowa) i pozwolisz sobie na relaks. Pamiętaj jednak, aby nie trwał zbyt długo, by nie wysuszyć skóry stóp!