Brak snu i uroda. Jak jakość snu na nią wpływa?

brak snu i uroda kosmetyki na noc nocna pielęgnacja ciało włosy twarz uroda

Sen to najlepszy i – przede wszystkim darmowy – sposób na dbanie o urodę. Niestety jesteśmy zabiegane, dużo pracujemy, a część z nas nie dosypia na własne życzenie. To, co dzieje się z naszą skórą, kiedy śpimy za mało to wystarczający powód, by zacząć dbać o siebie – piszemy dzisiaj o tym, jak powiązane są brak snu i uroda i jak sobie radzić z tymi objawami. Choć te porady powinnyście traktować doraźnie i celować przede wszystkim w odpowiednio długi sen dobrej jakości.

Brak snu i uroda: co dzieje się z twoim ciałem?

Kiedy nie śpisz lub śpisz za mało, pozbawiasz swoje ciało szans na regenerację. Sen działa jak pożywienie dla mózgu, ciała i skóry – jeśli jest go w twoim planie dnia zbyt mało, organizm nie ma szans na regenerację – nie ma kiedy pozbyć się toksyn, a ty nie czujesz się ani wypoczęta, ani odświeżona. Skóra traci balans – jest bardziej podatna na odwodnienie, a w związku z tym, że rozregulowuje się przemiana materii, częściej zdarzają ci się niespodzianki w postaci wyprysków. Kiedy spada poziom nawilżenia cery, obniża się także jej pH, co prowadzi do utraty jędrności, szarzenia i niezdrowego, matowego wyglądu. Jak sprawdzić, ile snu potrzebuje twoje ciało? Staraj się każdego dnia kłaść 0 10-15 minut wcześniej niż poprzedniego, w dniu, w którym obudzisz się wypoczęta i gotowa do działania przez cały dzień, dowiesz się, ile snu potrzebuje twoje ciało.

Skąd mogą brać się nieestetyczne worki pod oczami i opuchlizna? Jeśli śpisz na brzuchu – masz odpowiedź. Limfa przepływa w takiej pozycji nieprawidłowo i zbiera się właśnie w postaci worków pod oczami. Jak sobie z nimi poradzić? Wykorzystaj zużyte torebki z zaparzonej zielonej herbaty jako maseczkę-kompres pod oczy – opuchlizna powinna widocznie się zmniejszyć.

Objawy braku snu: skąd się biorą i jak sobie radzić?

Brak snu i uroda nie mogą iść w parze. Kiedy przesiadujesz w nocy przed telewizorem i komputerem obniżasz sprawność swojego organizmu – naczynia krwionośne nie funkcjonują jak powinny i właśnie dlatego pod twoimi oczami pojawiają się ciemne sińce i cienie. Jak poradzić sobie z nimi rano? Najlepiej za pomocą schłodzonego kremu pod oczy lub lodowego kompresu owiniętego miękką ściereczką.

Jeśli masz problem z zasypianiem, zdefiniuj przyczynę – często winowajcami są elektroniczne urządzenia, z którymi się nie rozstaniemy. Zanim ten „ostatni” raz spojrzysz na ekran swojego smartfona przed snem, przypomnij sobie, że w ten sposób wprowadzasz twoje ciało w błąd – niebieskawe światło ekranu sprawia, że twoje ciało myśli, że wciąż jest dzień  – taka reakcja wpływa na poziom melatoniny, a więc bezpośrednio przyczyna się do twoich problemów ze snem i urodą. Zastanawiałaś się kiedyś nad tym, skąd biorą się zmarszczki mimiczne? To może być wina pościeli – jeśli jest gruba i brakuje jej miękkości, może przyczyniać do powstawania bruzd. Dodatkowo tarcie spowodowane bawełnianą poszewką na poduszkę to jedna z częstszych przyczyn wyprysków na twarzy. Pamiętaj, śpisz przez około 1/3 życia – warto zainwestować w pościel dobrej jakości, by nie wpływała negatywnie na twoją urodę. Włosy i twarz najlepiej „dogadają się” z jedwabnymi poszewkami.